اجلاسیه کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی صبح روز پنجشنبه 3 اذر ماه 1401 با حضور طلاب و فضلای حوزه در قم آغاز شد .

اجلاسیه کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در قم آغاز شد / تاکید دبیر کنگره بر تاسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک

کلانشهر:  اجلاسیه کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی صبح روز پنج شنبه 3 آذر ماه 1401 با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ، ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره ، جمعی از مدیران فرهنگی و طلاب و فضلای حوزه علمیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در قم آغاز شد .به گفته دبیر کنگره ملی شهید میرزا کوچک جنگلی ، کمیته‌های این کنگره با محوریت معرفی شخصیت انقلابی ، متعهد و تمدن ‌ساز سردار جنگل ، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجام برنامه‌های مشخص مطابق با اهداف و انتظارات ترسیم شده در حال فعالیت هستند .

وی با تاکید بر لزوم بازشناسی شخصیت این روحانی شهید و مجاهدت بارز عرصه ملی و بین المللی ، اظهار کرد : این جلسات و بزرگداشت ها کمک شایان توجهی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده ظرفیت های ملی و بین المللی کشور می کند .

ثقتی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره گیلان و گیلانی ها ، افزود : مردم گیلان به تعبیر رهبر انقلاب همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده اند و میرزا کوچک نمونه بارز این مصداق است لذا باید روی آن وجهه مغفول مانده میرزا کوچک که روحانی و فقیه و مجتهد بود، بیشتر کار شود تا به اهداف اجلاسیه های کنگره ملی میرزا برسیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نمی توان میرزا کوچک را در اقلیم و اطلس گیلان محفوظ بداریم ، گفت : اگر میرزا را به گیلان محدود کنیم ، مردمان سراسر ایران و جهان را از شناخت این مبارز بزرگ و مجاهدت روحانی محروم نگه خواهیم داشت .

ثقتی ادامه داد : امروز باید پژواک میرزا کوچک در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و نبایستی در یک اقلیم خاص یعنی موطنش فقط کار شود .

وی برگزاری اجلاسیه تهران کنگره با حضور محققان ، تاریخ پژوهان و شخصیت‌های برجسته ملی در شهریور ماه امسال را یادآور شد و از اجرای 70 عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره میرزا کوچک خبر داد و افزود : اجلاسیه پایانی این کنگره در تاریخ های ۹ ، ۱۰ و ۱۱ آذر ماه 1401 در رشت با برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد . و لذا تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تاسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل شود تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل و رهبر شهید آن باشد .

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان راه اندازی بنیاد دائمی میرزا را با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اضافه کرد : باید این چهره پر ظرفیت و غنی استان گیلان و ایران را که صد سال پیش با تلاش و مجاهدت فراوان مینیاتوری از انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، به نسل حاضر و آینده معرفی کنیم .